The French graphic designer whose work questions ”notions of the future” | Creative Boom

Can graphic design question the future? Can typography help us imagine the year 2099? It can if you’re French designer Clément Le Tulle-Neyret. Based in Lyon, the designer works across graphic design with a focus on typography and printed matter.

Läs och se fler bilder: The French graphic designer whose work questions ”notions of the future” | Creative Boom

Publicerat av

STG

Stockholms Typografiska Gille vill höja kvaliteten på svenska grafiska produkter. Vi debatterar och engagerar oss i utvecklingen inom vårt yrkesområde, studerar och samtalar om konsekvenserna av ny teknik. Vi kritiserar dålig grafisk kvalitet. Genom dessa aktiviteter hoppas vi kunna skapa en större medvetenhet hos såväl producenter av svenska grafiska produkter, beställare av grafisk form och typografi som hos den läsande konsumenten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.