Kära vänner. Nu stundar 2014 års julgille
Vi samlas vid 18-tiden för att klockan halv sju kunna hälsa varandra välkomna med ett glas glögg. Sedan följer den lilla tallriken, den kalla, med sillsorter, lax, ägghalvor & så.
Därefter den stora, den med skinka, rödkål, prinskorv och det vi traditionellt förknippar med det varma bordet.
Som avslutning dessertbuffé med frukt, konfekt och mindre anrättningar.
Priset för detta är 395 kronor och då ingår kaffe på maten. Dryck i övrigt tillkommer allt efter behov och kassa.
Vid kaffet en resa litet bakåt i tiden till 70– och 80-talen. Då alla beställningssätterier i Stockholm och annorstädes var det typografiskt heta. Stilprov och trevliga trendiga grafiska utskick hörde till bilden. Inte minst var det material som kom från Typografen alltid spännande att få i brevlådan. Med ord och exempel vill vi förmedla en smak av allt detta.
Det finns god plats för ca fyrtio deltagare. Några därutöver får också plats, sedan är det stopp.
ANMÄL TILL Lars-Ove Larsson: 2xLarsson@nulltelia.com, med rubrik * Julgille 2014*.
Betala till bankgiro 500‑0070. Sätt ut ditt namn. Vi behöver din anmälan och betalning senast den 4/12
FRÅGOR BESVARAS av Håkan Lindström på 0702 150 3 45.
PLATS restaurang Under Kastanjen, vid det lilla torget som kallas Brända Tomten i Gamla Stan.
VARMT VÄLKOMNA!
* Från tunnelbanan, gå ett kvarter mot Slussen till Tyska Brinken. Följ den till vägs ände. Sista biten går du på Kindstugatan.
–
Har du inte fått vårt Save-the-Date emailutskick? Som medlem bör du gå in och fylla i dina kontaktuppgifter så att du är säker på att alla utskick når dig.
Fylla i dina kontaktuppgifter nu
Den 15 mars gör vi ett besök hos Thinkable och pratar med Greg Henriques om digitala varumärkesupplevelser, kundupplevelser och reder ut begreppen kring hur det påverkar designarbetet av idag.
Kundupplevelser på nätet kan med andra ord kallas User Experience (UX) dvs. Användarupplevelsen eller användarcentrerad design. En omskrivning men också en mer detaljerad förklaring av vad alla grafiska formgivare arbetar med i slutändan. Upplevelsen. I högre grad tas alla beslut som påverkar grafisk form och typografi styrs utav användarmätningar och analyser, uppsatta mål som ska ge lösningar som är lätta att använda.
– – –
Thinkable har sedan 2013 skapat engagerande och meningsfulla digitala kundupplevelser som bygger på affärs- och varumärkesmålen, för att skapa starka och personliga relationer mellan kunder och varumärken, oavsett touchpoint.
Greg Henriques, ECD/Founding Partner på Thinkable är utbildad på Rhode Island School of Design (USA), Konstfack i Stockholm. Greg är sedan 1997 även en uppskattad föreläsare och facilitator på Hyper Island.
Tid: 15 mars, kl. 18:00
Plats: thinkable.
Riddargatan 7A, Stockholm
T-Östermalmstorg
Anmälan: Inbjudan kommer till alla medlemmars e-post!
Begränsat antal deltagare! Endast för medlemmar i STG
Om du inte får en inbjudan, hör av dig!
You’re invited to celebrate our diamond anniversary! ATypI was founded in 1957, and we’re marking our 60th in style. Join us 12–16 September in Montréal for ATypI 2017, the 61st annual conference of the nonprofit Association Typographique Internationale. Five type-filled days and nights in this Canadian Sin City/City of Saints will engage, entertain, and inspire you. See you in Montréal!