Kalender

dec
10
ons
Julgille 10 december @ Under Kas­tan­jen
dec 10 kl. 18:00 – 23:00

Kära vän­ner. Nu stun­dar 2014 års julgille

Vi sam­las vid 18-tiden för att kloc­kan halv sju kunna hälsa varandra väl­komna med ett glas glögg. Sedan föl­jer den lilla tall­ri­ken, den kalla, med sill­sor­ter, lax, ägg­hal­vor & så.

Där­ef­ter den stora, den med skinka, röd­kål, prins­korv och det vi tra­di­tio­nellt för­knip­par med det varma bordet.

Som avslut­ning des­sert­buffé med frukt, kon­fekt och mindre anrättningar.

Pri­set för detta är 395 kro­nor och då ingår kaffe på maten. Dryck i övrigt till­kom­mer allt efter behov och kassa.

Vid kaf­fet en resa litet bakåt i tiden till 70– och 80-talen. Då alla beställ­nings­sät­te­rier i Stock­holm och annor­stä­des var det typo­gra­fiskt heta. Stil­prov och trev­liga tren­diga gra­fiska utskick hörde till bil­den. Inte minst var det mate­rial som kom från Typo­gra­fen all­tid spän­nande att få i brev­lå­dan. Med ord och exem­pel vill vi för­medla en smak av allt detta.

Det finns god plats för ca fyr­tio del­ta­gare. Några där­ut­ö­ver får också plats, sedan är det stopp.

ANMÄL TILL Lars-Ove Lar­s­son: 2xLarsson@nulltelia.commed rubrik * Jul­gille 2014*.

Betala till bank­giro 500‑0070. Sätt ut ditt namn. Vi behö­ver din anmä­lan och betal­ning senast den 4/12

FRÅGOR BESVARAS av Håkan Lind­ström på 0702 150 3 45. 

PLATS restau­rang Under Kas­tan­jen, vid det lilla tor­get som kal­las Brända Tom­ten i Gamla Stan.

VARMT VÄLKOMNA!

* Från tun­nel­ba­nan, gå ett kvar­ter mot Slus­sen till Tyska Brin­ken. Följ den till vägs ände. Sista biten går du på Kindstugatan.

Har du inte fått vårt Save-the-Date emailut­skick? Som med­lem bör du gå in och fylla i dina kon­takt­upp­gif­ter så att du är säker på att alla utskick når dig.

Fylla i dina kon­takt­upp­gif­ter nu

 

mar
15
tis
Kundupplevelser och digital design på Thinkable @ Thinkable
mar 15 kl. 18:00 – 20:00
Kundupplevelser och digital design på Thinkable @ Thinkable | Stockholm | Stockholms län | Sverige

Den 15 mars gör vi ett besök hos Thinkable och pratar med Greg Henriques om digitala varumärkesupplevelser, kundupplevelser och reder ut begreppen kring hur det påverkar designarbetet av idag.

Kundupplevelser på nätet kan med andra ord kallas User Experience (UX) dvs. Användarupplevelsen eller användarcentrerad design. En omskrivning men också en mer detaljerad förklaring av vad alla grafiska formgivare arbetar med i slutändan. Upplevelsen. I högre grad tas alla beslut som påverkar grafisk form och typografi styrs utav användarmätningar och analyser, uppsatta mål som ska ge lösningar som är lätta att använda.

– – –

Thinkable har sedan 2013 skapat engagerande och meningsfulla digitala kundupplevelser som bygger på affärs- och varumärkesmålen, för att skapa starka och personliga relationer mellan kunder och varumärken, oavsett touchpoint.

Greg Henriques, ECD/Founding Partner på Thinkable är utbildad på Rhode Island School of Design (USA), Konstfack i Stockholm. Greg är sedan 1997 även en uppskattad föreläsare och facilitator på Hyper Island.

Tid: 15 mars, kl. 18:00
Plats: thinkable.
Riddargatan 7A, Stockholm
T-Östermalmstorg
Anmälan: Inbjudan kommer till alla medlemmars e-post!
Begränsat antal deltagare! Endast för medlemmar i STG

Om du inte får en inbjudan, hör av dig!

sep
12
tis
ATypI 2017 @ Montréal
sep 12 – sep 16 heldag

You’re invited to celebrate our diamond anniversary! ATypI was founded in 1957, and we’re marking our 60th in style. Join us 12–16 September in Montréal for ATypI 2017, the 61st annual conference of the nonprofit Association Typographique Internationale. Five type-filled days and nights in this Canadian Sin City/City of Saints will engage, entertain, and inspire you. See you in Montréal!