Julgille 10 december

När:
10 december 2014 kl. 18:00 – 23:00
2014-12-10T18:00:00+01:00
2014-12-10T23:00:00+01:00
Var:
Under Kas­tan­jen
Kindstugatan 1
111 31 Stockholm
Sverige
Pris:
395
Kontakt:
Håkan Lindström
0702150345

Kära vän­ner. Nu stun­dar 2014 års julgille

Vi sam­las vid 18-tiden för att kloc­kan halv sju kunna hälsa varandra väl­komna med ett glas glögg. Sedan föl­jer den lilla tall­ri­ken, den kalla, med sill­sor­ter, lax, ägg­hal­vor & så.

Där­ef­ter den stora, den med skinka, röd­kål, prins­korv och det vi tra­di­tio­nellt för­knip­par med det varma bordet.

Som avslut­ning des­sert­buffé med frukt, kon­fekt och mindre anrättningar.

Pri­set för detta är 395 kro­nor och då ingår kaffe på maten. Dryck i övrigt till­kom­mer allt efter behov och kassa.

Vid kaf­fet en resa litet bakåt i tiden till 70– och 80-talen. Då alla beställ­nings­sät­te­rier i Stock­holm och annor­stä­des var det typo­gra­fiskt heta. Stil­prov och trev­liga tren­diga gra­fiska utskick hörde till bil­den. Inte minst var det mate­rial som kom från Typo­gra­fen all­tid spän­nande att få i brev­lå­dan. Med ord och exem­pel vill vi för­medla en smak av allt detta.

Det finns god plats för ca fyr­tio del­ta­gare. Några där­ut­ö­ver får också plats, sedan är det stopp.

ANMÄL TILL Lars-Ove Lar­s­son: 2xLarsson@nulltelia.commed rubrik * Jul­gille 2014*.

Betala till bank­giro 500‑0070. Sätt ut ditt namn. Vi behö­ver din anmä­lan och betal­ning senast den 4/12

FRÅGOR BESVARAS av Håkan Lind­ström på 0702 150 3 45. 

PLATS restau­rang Under Kas­tan­jen, vid det lilla tor­get som kal­las Brända Tom­ten i Gamla Stan.

VARMT VÄLKOMNA!

* Från tun­nel­ba­nan, gå ett kvar­ter mot Slus­sen till Tyska Brin­ken. Följ den till vägs ände. Sista biten går du på Kindstugatan.

Har du inte fått vårt Save-the-Date emailut­skick? Som med­lem bör du gå in och fylla i dina kon­takt­upp­gif­ter så att du är säker på att alla utskick når dig.

Fylla i dina kon­takt­upp­gif­ter nu

 

Publicerat av

STG

Stockholms Typografiska Gille vill höja kvaliteten på svenska grafiska produkter. Vi debatterar och engagerar oss i utvecklingen inom vårt yrkesområde, studerar och samtalar om konsekvenserna av ny teknik. Vi kritiserar dålig grafisk kvalitet. Genom dessa aktiviteter hoppas vi kunna skapa en större medvetenhet hos såväl producenter av svenska grafiska produkter, beställare av grafisk form och typografi som hos den läsande konsumenten.