BMW i musikaliskt samarbete


Av CAP&Design

Domenico berättar för CAP&Design att briefen var att kommunicera samarbetet mellan BMW och Teatro alla Scala, som är ett världsberömt operahus i Milano.

– Tillsammans med copywritern (Stefano Consiglio, reds. anm.) kom vi på idén att sammanfoga bilvärlden med musikvärlden, och det var så de här ”musikaliska landskapen” föddes. Sloganen lyder ju faktiskt “BMW takes you on the road to great music”.

Vi passar även på att fråga honom vad han har för tips för aspirerande art directors.

– Det är väldigt enkelt: du slutar aldrig att lära dig nya saker i det här jobbet. Så var öppen för nya saker, nya former av media, nya idéer och nya sätt att arbeta på. Det är det som är så inspirerande med kreativa jobb!

2095H_420x297_PR_Chitarra

2095H_420x297_PR_Viola

2456H_420x297_PR_Mandolino

 

Gå till CAP&DESIGN »

CAP&DESIGN

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.