Dubai Introduces Its Own Font, Lauding Free Expression It Does Not Permit | NY Times

Dubai has long had a taste for the finer things in life. The influential Persian Gulf city has been home to the world’s tallest building, a hotel that offers guests private butlers and 24-karat-gold iPads, and even a bakery that sold gold-laced cupcakes for roughly $1,000 each.

Now it is getting attention for a slightly less flashy effort that may soon be coming to a word-processing program near you: Dubai has made its own font.

Källa: Dubai Introduces Its Own Font, Lauding Free Expression It Does Not Permit – The New York Times

Publicerat av

STG

Stockholms Typografiska Gille vill höja kvaliteten på svenska grafiska produkter. Vi debatterar och engagerar oss i utvecklingen inom vårt yrkesområde, studerar och samtalar om konsekvenserna av ny teknik. Vi kritiserar dålig grafisk kvalitet. Genom dessa aktiviteter hoppas vi kunna skapa en större medvetenhet hos såväl producenter av svenska grafiska produkter, beställare av grafisk form och typografi som hos den läsande konsumenten.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.