Hantverksmässigt och mikrobryggt


Av CAP&Design

WDW_House of craft

Den nya satsningen går under namnet House of craft och ska förena den småskaliga hantverksölen med den storskaliga säljorganisationen och distributionskedjan. WDW Creative ville ge varumärket ett eget uttryck och en egen tonalitet.

magimage
magimage
Prova på erbjudande!

3 nr á 395:-

Prenumerera

”Lösningen blev att skapa ett paraplyvarumärke, under vilket man sedan kan lyfta de olika mikrobryggerierna, en profil som som känns både hantverksmässig och dynamisk. Resultatet blev en logotyp i stämpelform, som lyfter hantverket, ölet och kopplingen till Carlsberg Sverige,” skriver WDW Creative.

– Vi är mitt uppe i en renässans för öl och ett nyvaknat intresse för vår svenska kulturdryck. Våra kunder och konsumenter är mer kunniga och nyfikna än någonsin, samtidigt som det idag finns fantastiska lokala bryggerier som förtjänar en större publik. Genom House of craft kan vi erbjuda det lilla bryggeriet just det, att ge fler möjligheten att ta del av mer smakrik, god, och spännande öl, säger Mark Jensen, vd för Carlsberg Sverige.

WDW_HoC_designprofil-2_

HoC_poster50x70-3_

Gå till CAP&DESIGN »

CAP&DESIGN

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.