Kundupplevelser och digital design på Thinkable

Den 15 mars gör vi ett besök hos Thinkable och pratar med Greg Henriques om digitala varumärkesupplevelser, kundupplevelser och reder ut begreppen kring hur det påverkar designarbetet av idag.

Kundupplevelser på nätet kan med andra ord kallas User Experience (UX) dvs. Användarupplevelsen eller användarcentrerad design. En omskrivning men också en mer detaljerad förklaring av vad alla grafiska formgivare arbetar med i slutändan. Upplevelsen. I högre grad tas alla beslut som påverkar grafisk form och typografi styrs utav användarmätningar och analyser, uppsatta mål som ska ge lösningar som är lätta att använda.

– – –

Thinkable har sedan 2013 skapat engagerande och meningsfulla digitala kundupplevelser som bygger på affärs- och varumärkesmålen, för att skapa starka och personliga relationer mellan kunder och varumärken, oavsett touchpoint.

Greg Henriques, ECD/Founding Partner på Thinkable är utbildad på Rhode Island School of Design (USA), Konstfack i Stockholm. Greg är sedan 1997 även en uppskattad föreläsare och facilitator på Hyper Island.

Tid: 15 mars, kl. 18:00
Plats: thinkable.
Riddargatan 7A, Stockholm
T-Östermalmstorg
Anmälan: Inbjudan kommer till alla medlemmars e-post!
Begränsat antal deltagare! Endast för medlemmar i STG

Om du inte får en inbjudan, hör av dig!

Publicerat av

STG

Stockholms Typografiska Gille vill höja kvaliteten på svenska grafiska produkter. Vi debatterar och engagerar oss i utvecklingen inom vårt yrkesområde, studerar och samtalar om konsekvenserna av ny teknik. Vi kritiserar dålig grafisk kvalitet. Genom dessa aktiviteter hoppas vi kunna skapa en större medvetenhet hos såväl producenter av svenska grafiska produkter, beställare av grafisk form och typografi som hos den läsande konsumenten.