Boka nu! Stockholms Typografiska Julgille – 10 dec

Skärmavbild 2014-11-26 kl. 21.06.19

Kära vänner. Nu stundar 2014 års julgille

Vi samlas vid 18-tiden för att klockan halv sju kunna hälsa varandra välkomna med ett glas glögg. Sedan följer den lilla tallriken, den kalla, med sillsorter, lax, ägghalvor & så.

Därefter den stora, den med skinka, rödkål, prinskorv och det vi traditionellt förknippar med det varma bordet.

Som avslutning dessertbuffé med frukt, konfekt och mindre anrättningar.

Priset för detta är 395 kronor och då ingår kaffe på maten. Dryck i övrigt tillkommer allt efter behov och kassa.

Vid kaffet en resa litet bakåt i tiden till 70- och 80-talen. Då alla beställningssätterier i Stockholm och annorstädes var det typografiskt heta. Stilprov och trevliga trendiga grafiska utskick hörde till bilden. Inte minst var det material som kom från Typografen alltid spännande att få i brevlådan. Med ord och exempel vill vi förmedla en smak av allt detta.

Det finns god plats för ca fyrtio deltagare. Några därutöver får också plats, sedan är det stopp.

ANMÄL TILL Lars-Ove Larsson: 2xLarsson@nulltelia.commed rubrik * Julgille 2014*.

Betala till bankgiro 500-0070. Sätt ut ditt namn. Vi behöver din anmälan och betalning senast den 4/12

FRÅGOR BESVARAS av Håkan Lindström på 0702 150 3 45. 

PLATS restaurang Under Kastanjen, vid det lilla torget som kallas Brända Tomten i Gamla Stan.

VARMT VÄLKOMNA!

* Från tunnelbanan, gå ett kvarter mot Slussen till Tyska Brinken. Följ den till vägs ände. Sista biten går du på Kindstugatan.

Har du inte fått vårt Save-the-Date emailutskick? Som medlem bör du gå in och fylla i dina kontaktuppgifter så att du är säker på att alla utskick når dig.

Fylla i dina kontaktuppgifter nu

Publicerat av

STG

Stockholms Typografiska Gille vill höja kvaliteten på svenska grafiska produkter. Vi debatterar och engagerar oss i utvecklingen inom vårt yrkesområde, studerar och samtalar om konsekvenserna av ny teknik. Vi kritiserar dålig grafisk kvalitet. Genom dessa aktiviteter hoppas vi kunna skapa en större medvetenhet hos såväl producenter av svenska grafiska produkter, beställare av grafisk form och typografi som hos den läsande konsumenten.