Med veteax och spannmål som inspiration


Av CAP&Design

Ekberg_0_kuudes_kerros

Det är det äldsta bageriet i Finland och har varit familjeägt i fem generationer. Uppdraget för Kuudes Kerros var att uppdatera Ekbergs varumärkesstrategi, visuella identitet och förpackningskoncept.

”Veteax och spannmål var inspirationen till mönstret för Ekbergs nya konfektyr- och bageriförpackningsdesign. Vi valde klassisk, sofistikerad typografi för logotypen och lade till året som företaget grundades för att visa på arvet. Läckra, färgstarka närbilder visar överdådiga tårtor och bröd som vackra konstverk. Den nya visuella identiteten är som ett varumärke: en tidlös klassiker med möjlighet att återuppfinna sig själv med stil”, skriver Kuudes Kerros om arbetet.

Ekberg_3_kuudes_kerros Ekberg_6_kuudes_kerros Ekberg_7_kuudes_kerros Ekberg_8_kuudes_kerros

 

Gå till CAP&DESIGN »

CAP&DESIGN

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.